Doelgroeponderzoek: AVG en Privacy

banner_privacyonderzoek.png

De consument aan het woord
Privacy en bescherming van gegevens is voor veel mensen een belangrijk onderwerp. 25 mei 2018 wordt de nieuwe privacy verordening (AVG / GDPR) van kracht en het bedrijfsleven is druk met alle voorbereidingen. In alle discussies over impact en interpretatie van de regelgeving raakt de kern steeds meer uit zicht: de consument en zijn/haar privacy. Reden voor Whooz om een uitgebreid onderzoek uit te laten voeren naar de kennis en behoeften van de consument.

  • Hoe bekend is de consument met de AVG?Infographic Doelgroeponderzoek Privacy
  • Wat verwachten zij van strengere regelgeving?  
  • Wat doen ze zelf voor de bescherming van hun gegevens?

Opmerkelijk is dat de consument zich vooral zorgen maakt over het ontvangen van reclame. Deze zorg is zelfs groter dan de zorg rond zaken als identiteitsfraude.

Alle opmerkelijke uitkomsten van dit onderzoek hebben we voor je samen gevat in een infographic.

Het volledige rapport kun je hier downloaden.

Download het onderzoeksrapport

Meer artikelen