Doelgroeponderzoek: Zomervakantie

banner_zomervakantie-onderzoek

Net als heel Nederland gaan ook de 'Whoozies' (wij bij Whooz ;) op vakantie. Portugal is onder de collega’s de populairste bestemming, terwijl anderen kiezen voor het verre China, Kenia of Colombia of liever een weekendje uitwaaien in Kijkduin. Ook onder de Nederlandse huishoudens zijn de vakantievoorkeuren erg uiteenlopend, zoals blijkt uit een doelgroeponderzoek dat we recent uitvoerden. Door de resultaten te koppelen aan onze Whize data en ons segmentatiemodel, ontstaat goed inzicht hoe dit gedrag over de verschillende doelgroepen verdeeld is. Hierbij worden duidelijke verschillen zichtbaar.

We schreven een rapport hierover om de belangrijkste inzichten over de Nederlandse zomervakantiemarkt met jou te delen. In dit rapport behandelen we eerst de algemene zomervakantie trends in Nederland om vervolgens de markt op te delen in een beperkt aantal zomervakantie persona’s.

  • Wie kiest voor welke soort vakantie?
  • Wie heeft er vakantiestress?
  • Wanneer boekt men een vakantie?
  • Waar zoekt men naar inspiratie voor een vakantie?

Nieuwsgierig hoe Nederland vakantie viert?

Download het onderzoeksrapport

Meer artikelen