Meivakantie to-do list

AVG en marketing

Mensen met schoolgaande kinderen zullen het weten, de meivakanties zijn weer begonnen of beginnen eind van de week. Stel dat je de komende periode ook daadwerkelijk op vakantie gaat dan zorgt dat wellicht voor lichte stress.

Zowel zakelijk als privé moet je er voor zorgen dat alles gereed is voor het aanstaande verlof en dat vooral niets wordt vergeten. Zakelijke beloftes dienen te worden nagekomen, lopende projecten worden overgedragen en afspraken en meetings worden zo gepland dat deze vlak na de vakantie weer in alle hevigheid kunnen losbarsten.

Daarnaast dienen natuurlijk koffers te worden gepakt, reserveringsbevestigingen te worden geprint en de vuilnis te worden buitengezet. Dit jaar hoop ik dat met name de marketeers en de marketing analisten onder ons een extra item aan hun to-do-list toevoegen.

to-do-list

Zoals een ieder inmiddels wel weet gaat 25 mei de nieuwe AVG in. Dat is slechts  twee weken nadat voor de meesten de meivakantie afgelopen is. We merken in veel van onze gesprekken in de markt dat lang niet ieder bedrijf er zeker van is dat hun huidige dataleverancier na ingang van de AVG nog (dezelfde kwaliteit) consumentendata kan leveren. Wij als Whooz werken al volledig volgens de AVG richtlijnen en zullen ook na 25 mei die kwaliteit data leveren, die de markt van ons gewend is. Ik kan me voorstellen dat je er niet na de meivakantie achter wil komen dat je huidige manier van werken met (externe) data eind mei niet meer mogelijk is. Allicht een goede reden om voor de vakantie nog een keer na te gaan of jouw huidige leverancier na de AVG zijn dienstverlening op dezelfde wijze zal continueren.

Mocht je daarin ook een keer met ons willen overleggen, meivakantie of niet we staan voor je klaar! 

Onze artikelen over de AVG en marketing hebben we voor je gebundeld in een Whize paper.

Download Whize paper AVG en marketing

Meer artikelen