De Paasei Progressiviteits Index: van Pure Conservatieven tot Middelmatige Melkeieter

Paasei Progressiviteits Index

Zoals een collega weleens zegt: bij Whooz analyseren we alles. En als hij zegt alles dan bedoelt hij ook alles. Zo vlak voor Pasen zijn we gestuit op een compleet nieuwe vorm van segmenteren, namelijk de Paasei Progressiviteits Index. De wat?, hoor ik je denken. De Paasei Progressiviteits Index dus.

Als blijk van waardering voor onze inspanningen om iedere dag onze klanten optimaal te bedienen hebben we van onze werkgever een zak met exclusieve paaseieren gekregen. Geen zakje puur en melk eitjes van de Action, maar een luxe sortering van allerlei moderne eitjes van Leonidas met namen uiteenlopend van Manon en Riz Soufflé tot Lait en Noir.

Toen de eerste collega begon te proeven bleek al snel dat de voorkeuren qua eitjes van persoon tot persoon enorm verschillen. De ene persoon kon het niet gek genoeg zijn qua smaakcombinaties en de andere persoon vond het al minder lekker als er kleine nootjes door de chocola heen zitten. En wat bleek: de voorkeuren leken behoorlijk in lijn  te liggen met de mate van progressiviteit die mensen sowieso nastreven in het leven. De collega’s die vooroplopen qua trends houden van de meest vooruitstrevende eitjes en de collega’s die graag alles houden zoals het is hebben de voorkeur voor een gewoon egaal puur of melk eitje.

Zie daar de oorsprong van de Paasei Progressiviteit Index.  Uiteindelijk heeft dat er toe geleid dat we inmiddels bij Whooz de volgende type Paaseieters onderscheiden:

  • Pure Conservatieven
  • Middelmatige Melkeieters
  • Ganache Gekkies
  • Praline Proevers
  • Smaakvolle Surrealisten
  • Cookies en Cream Creatievelingen
  • Zeezout Zeurders
  • Karamel Kerels

Al deze segmenten hebben hun eigen voorkeuren en eigenschappen en gelukkig kan en mag dat ook. We hopen dat jullie allemaal een mooie Pasen hebben en wellicht dat je ontdekt tot welk segment jezelf behoort.

We beloven dat we na de Pasen weer naar segmentaties gaan kijken die wat meer bruikbare marketingtoepassingen hebben!

Vrolijk Pasen!

 

Meer artikelen