Wat als?... Folders gesegmenteerd verstuurd konden worden?

Jan Wat Als 300px

Wat als...?

de bezorgers dus in iedere brievenbus een speciaal ontwikkelde folder voor dat huishouden kunnen afleveren. Wat zou je dan moeten doen?

Allereerst zou je van ieder huishouden de voorkeuren moeten weten, welke merken, welke producten, welke tone of voice, welke premiums etc. En ja, die data is beschikbaar!

Wat als?...

Je zelf zo'n database zou kunnen opbouwen?

Je kunt dat zeker zelf opbouwen van ieder huishouden, maar in de aanvangfase kun je daar prima 3rd party data voor gebruiken. De combinatie van eigen data met de Whize data maakt dus dat je voor ieder huishouden een eigen folder kunt maken. Maar ja, dat is wel lastig natuurlijk. Hoe structureer je dat dan?

  • Je kunt natuurlijk je klanten gaan segmenteren en dan per segment een specifieke nieuwsbrief maken.
  • Je kunt ook de Whize segmenten gebruiken en daar het koopgedrag van je klanten aan koppelen en dat combineren met de Whize Marketing & Communicatie dataset, zodat je voor ieder segment een eigen folder met eigen stijl en tone of voice kunt maken.
  • En als je dat ook te veel werk vindt, kun je op basis van de 4 kant-en-klare communicatiestijlen je klantenbestand indelen. Je past je content aan met deze stijlen en laat het bezorgen op huishoudenniveau.

Al met al zijn er dus 3 verschillende mogelijkheden om je folder/nieuwsbrief op huishoudenniveau te laten bezorgen. Welke keuze maak jij?

Enne..wat als... je dit nu ook gewoon online zou kunnen toepassen ;-)?

Stuur me een bericht!
Ik wil je uitnodigen om actief deel te nemen aan mijn Wat Als...? serie de komende maanden en mij natuurlijk ook gerust terug te mailen wat je ervan vindt.

Jan Louwris

 

 

Meer artikelen
-----