Werkgroep Privacy

Werkgroep Privacy IAB en Whooz

IAB Nederland, BVA en DLA Piper hebben de werkgroep Privacy opgericht.  Door kennis en krachten te bundelen in een speciale werkgroep kunnen zij exploitanten, adverteerders en (media)bureaus  ondersteunen bij de voorbereiding op de nieuwe privacywet.

De werkgroep bestaat uit professionals uit de (online) advertisingindustrie. Naast BVA,  DLA Piper en IAB maken specialisten van Persgroep, Improve Digital, IPG Mediabrands, Faktor en Whooz deel uit van de werkgroep.

 Machiel Bolhuis, lid commissie verantwoord BVA: ‘Ik vind het een goed besluit dat al deze spelers nu officieel hun krachten hebben gebundeld. Er is vanuit de markt duidelijk behoefte aan duiding, advies en informatievoorziening over de nieuwe privacywet. De werkgroep Privacy kan de markt hierbij helpen zodat ook na 25 mei brands goede en verantwoorde reclame kunnen blijven maken, uitgevers hun inkomsten kunnen behouden en tegelijkertijd de consument de controle houdt over zijn of haar data.’

Lees hier het hele artikel

Wil je reageren op dit bericht of heb je een vraag?

Stuur ons een bericht

 

Meer artikelen