Whooz Innovating: de webservice

webservice-blog.png

 

Bij de start van ons nieuwe bedrijf, eind 2015, hebben we ons een aantal doelen gesteld voor het eerste jaar. Eén daarvan was het nog beter inspelen op klantvragen en sneller ideeën omzetten in concrete oplossingen. Kortom een (nog) grotere focus op innovatie. Als je onze blogs en whitepapers hebt gevolgd het afgelopen jaar heb je onder andere kunnen zien dat we grote stappen hebben gemaakt in het helpen van onze klanten in het ook online vinden van hun (Mosaic) doelgroep. Als je kijkt naar hoe het gebruik hiervan zich nu in de periode van de feestdagen ontwikkelt, dan kun je niets anders dan concluderen dat deze innovatie een belangrijke klantbehoefte invult.

In november las ik het DDMA rapport, Data Driven Marketing Onderzoek 2016. De belangrijkste conclusies waren onder andere dat marketeers beter gebruik willen maken van predictive analytics, meer online en realtime data tot hun beschikking willen hebben en dat techniek en tooling nog vaak een belemmering zijn. Niet geheel toevallig zijn dat allemaal thema’s die ook wij geregeld horen bij onze klanten. Om invulling te geven aan deze marktbehoefte lanceerden wij eind november onze eigen webservice. Hiermee zijn op eenvoudige wijze gedetailleerde consumenten data en predictive modellen online en realtime aanroepbaar voor een optimaal resultaat uit contact met consumenten.

Whooz Webservice

De Whooz Webservice geeft realtime en online inzicht in consumenten door middel van een simpele aanroep. We maken hierbij een slimme combinatie van state of the art beveiliging en gangbare technologieën. Zo is de webservice eenvoudig in gebruik, maar is de data altijd goed beveiligd. Het enige wat je nodig hebt voor een succesvolle aanroep van de webservice is een valide gebruikersaccount en de postcode en / of adresgegevens van een consument. De webservice geeft vervolgens voor de opgevraagde consument de relevante Whooz kenmerken terug. Veel klanten kiezen hier voor onze veel gebruikte consumenten segmentatie Mosaic Huishouden. Andere klanten laten een volledig op maat gemaakt beslissingsmodel ontwikkelen dat middels de webservice toegankelijk wordt gemaakt. Welke data je ook kiest, deze is altijd realtime en online beschikbaar en stelt je dus in staat om tijdens het contact moment met de consument realtime je beslissingen te nemen en je resultaat te optimaliseren.

Toepassingen

Zoals bleek uit het DDMA onderzoek willen steeds meer bedrijven op een eenvoudige manier de beschikking hebben over relevante data op de daadwerkelijke contactmomenten met consumenten. Onze klanten gebruiken hiervoor de Whooz Webservice. Vaak voorkomende toepassingen zijn hierbij:

  • Identificatie van meest kansrijke klanten, leads en prospects. Zo kun je prioriteit aanbrengen in prijsvergelijkers, aanvraagsystemen, point of sales systemen en/of lead verwerking systemen.
  • Differentiatie van aanbod en proces. Dit stelt gebruikers in staat om het optimale aanbod te bepalen voor product, prijs, tijdstip, kanaal en tone of voice.
  • Onderhoud van de klant / CRM database. Om je database altijd up to date te houden verrijk je nieuwe klanten met de gewenste Whooz informatie.

Kortom: door slim gebruik te maken van data een hogere klantwaarde realiseren. Wil je weten hoe de Whooz Webservice jouw bedrijf kan helpen met predictive analytics? Laat het ons weten en we nemen spoedig contact met je op.

Stuur ons een bericht

 

Meer artikelen
-----