Veranderende samenleving vraagt om vernieuwde doelgroepsegmentatie
In een wereld die versneld verandert, is continu klantinzicht het meest effectieve kompas voor dienstverleners. Een veranderende samenleving heeft immers ingrijpende gevolgen voor het consumentengedrag. En dus gevolgen voor de manier waarop marketeers hun doelgroepen resultaatgericht kunnen benaderen.
Om deze reden lanceerden wij op 14 februari 2019 een nieuwe generatie van onze Whize-doelgroepsegmentatie.
Noodzakelijke en gewenste ontwikkeling
Ongeveer iedere zeven jaar brengen wij een nieuwe generatie doelgroepsegmenten uit in indeling, naamgeving en beschrijving. Inmiddels is het alweer zes jaar geleden dat wij de laatste versie van onze segmentatie in de markt zetten onder de naam Mosaic Huishouden 2012.
Door het groeiend aantal alleenstaanden, de vergrijzing, de verstedelijking, het stijgende opleidingsniveau en de snelle veranderingen in consumententechnologie en online gedrag was de volgende generatie doelgroepsegmenten noodzakelijk. Bovendien past deze vernieuwing bij het ambitieuze en innovatieve karakter van Whooz en de wensen van onze klanten.
Door het groeiend aantal alleenstaanden, de vergrijzing, de verstedelijking, het stijgende opleidingsniveau en de snelle veranderingen in consumententechnologie en online gedrag was de volgende generatie doelgroepsegmenten noodzakelijk. Bovendien past deze vernieuwing bij het ambitieuze en innovatieve karakter van Whooz en de wensen van onze klanten.
Nieuwe bronnen en methodieken
Nieuwe (aanvullende) en bestaande bronnen vormen samen de meest recente registratiedata en marktonderzoekgegevens en in combinatie met de meest innovatieve methodieken zijn we in staat nóg betere doelgroepsegmenten te creëren en te beschrijven.
Onze achterliggende data is continu in beweging en dit is ook altijd zo geweest. Wij werken ieder kwartaal de achterliggende data van de segmentatie bij, zodat deze altijd up-to-date is. Deze werkwijze zal ook in de toekomst niet veranderen. Uiteraard voldoen al onze brondata, processen en procedures aan alle eisen van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
Onze achterliggende data is continu in beweging en dit is ook altijd zo geweest. Wij werken ieder kwartaal de achterliggende data van de segmentatie bij, zodat deze altijd up-to-date is. Deze werkwijze zal ook in de toekomst niet veranderen. Uiteraard voldoen al onze brondata, processen en procedures aan alle eisen van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).