Whooz data driven? Customer Talk

Whooz Customer talk Arthur Zwamborn

 

Arthur Zwamborn is Chief Technical Officer & Dataspecialist bij Cäsar. Hij helpt bedrijven om data als effectief marketinginstrument in te zetten voor mediastrategie en -campagnes. “Data is een bewezen middel om communicatie met de massa maar ook op klantniveau efficiënt in te richten en bij te sturen”, aldus Arthur.

Data as a service

Paid, owned en earned media zijn bekende begrippen in het vak. Wij voegen daar het begrip burned media aan toe. Adverteren in een gebied waar je klanten niet zitten. Hou dat stuk van je budget dan in je zak en verhoog je conversie in je andere gebieden.

Er is veel informatie beschikbaar op huishoudniveau. De woonsituatie, de levensfase, inkomsten en nog heel veel meer. Door die data te verzamelen kun je een redelijk nauwkeurig profiel maken van je klanten en daarop inspelen met je communicatie. Zowel met je mediakanaal keuze als met je boodschap zelf. Als je relevant bent zullen de lezers van je boodschap het ook minder als irritant ervaren.

Het is 5 jaar geleden dat Cäsar een samenwerking is aangegaan met Whooz. Cäsar is een online applicatie waarmee segmentaties kunnen worden gemaakt voor communicatieplannen en wordt gebruikt door mediabureaus, -exploitanten en retailers. Het platform wordt ingezet voor onder andere Out Of Home, Mobile- en Display advertising en Huis-aan-Huis. Het stelt de gebruikers in staat om de Whize data als onderdeel van het communicatieplan te gebruiken en niet als afzonderlijk. Daarmee is de complexiteit volledig uit het segmentatieproces verdwenen (het aan elkaar knopen van verschillende datasets) en hoeft de gebruiker alleen nog maar de noodzakelijke parameters in te vullen. Een kant en klare oplossing dus.

 Cäsar biedt naast de Whize data diverse informatiestromen en datasets aan die gebruikt kunnen worden als selectiemechaniek. Denk dan aan Points of Interest, reistijd- en afstandselecties, geografie, eigen data en diverse mediakanalen waarmee selecties kunnen worden gemaakt.

Nulletjes en ééntjes

Het komt er simpelweg op neer dat je met behulp van gekwalificeerde datastromen gebieden kunt bepalen waar je wilt adverteren. Whooz is voor de consumentendata een primaire bron binnen Cäsar waarmee targeting voor communicatie nog verder kan worden verfijnd. Nulletjes en ééntjes omzetten in begrijpelijke taal is waar wij in uitblinken.
 
 
Vragen?

Stuur ons een bericht

 

Meer artikelen
-----