Whooz data driven? Customer Talk

Customer talk Jan Jaap Wolswinkel

 

Jan Jaap Wolswinkel is eigenaar Envisia. Envisia helpt bedrijven hun marketing en sales effectiever in te zetten. Dit doen zij door het ontsluiten van diverse databronnen in een eenvoudig te gebruiken online platform. Naast actuele winkelbestanden geeft Envisia inzicht in klantherkomst, klantpenetratie, klantprofiel, doelgroep penetratie en omzetpotentieel.

Platform

Al sinds 2012 bieden wij een platform waarmee bedrijven onder andere inzicht krijgen in het profiel van hun klanten, waar die klanten vandaan komen (reistijdanalyses) en hoe je deze kunt bereiken. Daarnaast geeft het inzicht in waar je omzet vandaan komt, wat het marktpotentieel is en hoe het zit met concurrentiedruk. Bereik je de juiste klanten? Hoe ziet hun uitgave patroon eruit, wat besteedt elke klant? Zit je op de goede locatie en wat zijn potentieel goede nieuwe locaties? Wij werken samen met verschillende partners, waaronder met segmentatiespecialist Whooz.

Overname Distrifood Dynamics

Wij hebben onlangs de activiteiten van Distrifood Dynamics overgenomen en versterken daarmee onze positie in het supermarktkanaal zowel in Nederland als België. Door de overname kunnen we nu ook supermarktspecifieke vragen beantwoorden. Welke consumenten komen in welke supermarkten en hoe sluit je je assortiment hier optimaal op aan? Bij wie moet je zijn om jouw product in een supermarkt te krijgen. Maar bijvoorbeeld ook welke actuele nieuwsberichten er zijn verschenen over zowel supermarktformules, als individuele winkels.

Deze dienst is vooral gericht op het supermarkt kanaal maar ook non-food formules kunnen worden toegevoegd. Zo kunnen toeleveranciers selecties maken van geschikte winkels op basis van VVO, aantal kassa’s, franchise, etc. en deze exporteren naar Excel. Daarnaast zijn per formule alle key-functionarissen in kaart gebracht, dus je ziet direct wie je aanspreekpunt is. Je kunt nog een stap verder gaan door inzicht te krijgen in de grootte en samenstelling qua type huishouden van de verzorgingsgebieden van de winkels en wordt voor meer dan 300 productcategorieën getoond wat de consumentenbestedingen in het verzorgingsgebied zijn en kan een fairshare worden berekend.  

Vragen?

Stuur ons een bericht

 

Meer artikelen
-----