Data Dokter: Testen, testen, testen

Whize-data-vaccinatie

Ik maak wel eens de vergelijking tussen het Corona vaccin en onze data. Je kunt tegenwoordig de krant niet openslaan of de informatie over Corona en de vaccins komt je tegemoet. In diezelfde krant staan echter ook artikelen over bedrijven die het lastig hebben of zelfs failliet zijn verklaard. Veel bedrijven worstelen met het vinden van hun juiste doelgroep. Ze hebben moeite hun product bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen of weten niet wat de juiste locatie of het juiste assortiment is voor hun winkel(s). Data kan daarbij een reddend hulpmiddel zijn. Ik zie wel vergelijkingen tussen deze twee onderwerpen. Het Corona vaccin dat nu op de markt is levert vragen op. In mijn nabije omgeving vragen mensen zich af of zij het Corona vaccin wel moeten nemen; het is tenslotte nog niet bewezen dat dit daadwerkelijk gaat helpen. Normaal gesproken worden medicijnen jaren getest voordat het product op de markt komt, nu gebeurt dit binnen afzienbare tijd en bovenal dus die vraag: werkt het vaccin wel? Data daarentegen bestaat natuurlijk wel al een tijd, maar moet zich natuurlijk wel blijven bewijzen!

Een vaccin wordt toegediend, zodat het lichaam binnen afzienbare tijd antistoffen kan aanmaken. Het vaccin zal zich op dat moment moeten bewijzen. Met data is dit hetzelfde geval, nadat de verrijking met data heeft plaats gevonden, moet deze zich ook bewijzen. Wij zelf zijn overtuigd van onze data, omdat wij continu bezig zijn met de aanscherping van onze databronnen en de statische analyses hierop. Daarnaast heeft onze data bij onze klanten al bewezen dat het werkt. De overtuiging volgt vanzelf na het testen van de data. Als je eenmaal geïnjecteerd bent met data, weet je wel beter: data werkt! En dus kom je ervoor terug, net als voor een jaarlijkse griepprik.

Elk vaccin kent zijn bijwerkingen en een 100% garantie is er nooit te krijgen. Eén van de bijwerkingen die data veroorzaakt is dat je je beslissingen gaat onderbouwen aan de hand van data. Werken met Whize data voorkomt onder andere het onnodig geld uitgeven aan de verkeerde doelgroep. Je kunt tenslotte je  marketingbudget maar één keer uitgeven. 

Voor diegene die nog twijfelen of ze wel met data aan de slag moeten: Ja, is hierop het antwoord! Data is de toekomst en helpt je je bedrijf gezond te houden en te laten groeien. Laat je ook overtuigen en test het zelf. Vele organisaties gingen je voor en lieten zich injecteren met data. En laten juist dít nu de organisaties zijn die succesvol zijn!

Meer weten?

Stuur ons een bericht

Meer artikelen
-----