Wat als?... de vergrijzing van Nederland nu eens een zegen voor jou zou zijn?

Jan Wat Als 300px

Wat als... je je doelgroep precies in kaart hebt en dus weet dat de iets oudere consument jouw (potentiele) klant is?

Wat als... je precies weet wat jouw doelgroep beweegt en wat hun bestedingsgedrag is?

Wat als... je precies zou weten hoe je die doelgroep aanspreekt en hoe je ze overtuigd?

Wat als... je dan ook nog weet waar en op welke manier je ze het beste kunt bereiken?

Stel je werkt voor een organisatie die zich inzet voor goede doelen. Wanneer je kijkt naar welke consumenten nu regelmatig en veel aan goede doelen geven dan blijkt uit de onderzoeken steevast dat het oudere mensen zijn met een bovengemiddeld inkomen:

Kaartje vergrijzing goede doelenBen je dan ook nog een goed doel dat geeft aan een cultureel of ziekte gerelateerd Nederlands doel dan gaat het nog beter. Daar wordt vooral door ouderen aan gegeven. Jongeren daarentegen geven meer aan internationale en mensenrechten organisaties. 

  • Rampen: iedereen
  • Buitenland: jongeren
  • Nederland: ouderen
  • Mensenrechten: jongeren

Doneren is in Nederland ook een echt luxe product geworden; je kunt tenslotte alleen delen wat je zelf hebt en met de stijgende kosten van inflatie gaat de lat voor hogere en frequentere donaties alleen maar verder omhoog. Met de juiste inzichten kun je je doelgroep verleiden met relevante uitingen. En dat geldt natuurlijk voor alle branches!

Vragen?

Stuur me een bericht!


Ik wil je uitnodigen om actief deel te nemen aan mijn Wat Als...? serie de komende maanden en mij natuurlijk ook gerust terug te mailen wat je ervan vindt.

Jan Louwris

 

 

Meer artikelen
-----