FAQ Whooz asking

Meest gestelde vragen

Wij hebben de vragen die ons het meest gesteld worden verzameld. Je vind de vragen en de antwoorden daarop hieronder.
 
Staat jouw vraag er niet bij?
Neem contact met ons op
Wie is Whooz?

Whooz is niet nieuw. We zijn onbetwist marktleider in klantsegmentatie en vinden onze oorsprong in Experian. Door afsplitsing staat er nu een organisatie met hernieuwde focus en grote ambities. Al ruim 30 jaar verzamelt en verrijkt Whooz data van alle huishoudens in Nederland. Door deze data te vertalen naar inzichten, helpen we bedrijven met concrete adviezen om slimme en effectieve beslissingen te nemen. 

Wat betekent Whooz?

Whooz is afgeleid van ‘Who is’.  Als segmentatiespecialist geven we inzicht in de kenmerken, interesses en gedragingen van alle ruim 7,7 miljoen huishoudens in Nederland en kunnen zo een goed beeld vormen wie wie is.

Wat doet Whooz?

Wij maken big data inzichtelijk, begrijpelijk en toepasbaar. In een wereld die versneld verandert, geloven we dat continu klantinzicht het kompas is dat de weg wijst naar het beste resultaat. Hoe meer je van je doelgroep weet, hoe beter je haar kunt vinden, boeien, activeren en binden. Door jouw klantdata en - kennis met onze data te combineren, leggen we verbanden en krijgen doelgroepen een gezicht en een profiel. Zo weten we waar proposities de grootste kans van slagen hebben.

Waarom verzamelt Whooz data?
Wat gebeurt er met de informatie die Whooz verzamelt?
Waarom willen bedrijven nu per se MIJN gegevens hebben?
Bedrijven verzamelen dus mijn data. Wat als ik dat nu helemaal niet wil?
Hebben jullie een bedrijven database waaruit ik doelgroepen kan selecteren?
Nee, wij verzamelen alleen consumentendata
Kan het niet goedkoper?

Wij gaan zeer zorgvuldig om met onze data om en bieden dataproducten van hoge kwaliteit aan, daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan. Wel bieden wij diensten op maat en kijken we samen met jou welke data je nodig hebt voor het gewenste resultaat en welke (nog) niet. Het beste is om dit in een gesprek met één van onze experts af te stemmen. Zij kunnen inventariseren wat precies je behoefte is en je adviseren hoe je dit zo efficiënt mogelijk kunt invullen op basis van onze data.

 

Wat is de werkwijze van Whooz?

We hebben diverse producten en services ontwikkeld die in meer of mindere mate interessant voor jouw organisatie zijn. Dat hangt af van je ambities, mogelijkheden, data en de relevantie daarvan. Het beste is om dit in een gesprek met één van onze experts af te stemmen. Zij kunnen inventariseren wat precies je behoefte is en je adviseren hoe je dit zo efficiënt mogelijk kunt invullen op basis van onze data.

Is het mogelijk om zelf met jullie data aan de slag te gaan?

De meeste van onze opdrachtgevers geven er de voorkeur aan om zelf met onze data aan de slag te gaan. De gekozen variabelen ontvang je in zo’n geval snel en veilig via ons sFTP platform. Maar als daar behoefte aan is, helpen we je natuurlijk graag met het maken van inzichtrijke analyses. Op basis van jullie specifieke business behoeften bepalen we samen welke data relevant is voor jullie en welk format en welke structuur het beste aansluiten.

Waar vind ik jullie vacatures?

Wat leuk dat je hiervoor aan ons denkt! Onze vacatures vind je terug via https://www.whooz.nl/vacatures
Zie je momenteel geen vacature terug, maar denk je dat we voor jou plaats moeten maken, overtuig ons met een mooie brief en CV. Stuur deze naar info@whooz.nl