Slimmer metWhize

Slim gebruik van data voor klantgesegmenteerde communicatie

De afgelopen dertig jaar hebben wij aangetoond de meest vooraanstaande leverancier te zijn op het gebied van consumentensegmentatie. Ons doel is om jou te voorzien van instrumenten en diensten die je helpen bij het succesvol implementeren van micromarketingstrategieën.

Of je je nu wilt richten op het verwerven, beheren of verder ontwikkelen van winstgevende klantrelaties, wij leveren een uitgebreide reeks segmentatieoplossingen. Met onze Whize data en ons segmentatiemodel, helpen we jouw bedrijf groeien.

Meer informatie?

Neem direct contact op

 

constructing

Op dit moment werken wij hard aan een nieuwe generatie van de Whize segmentatie

Meer weten?

Lees hier verder

Slimmer met Whize

Wij zijn ervan overtuigd dat inzicht in gedrag pas echt waarde krijgt wanneer de context waarbinnen dat gedrag plaatsvindt duidelijk wordt. Met ons veelgeprezen dataproduct voorzien we hierin bij ieder consumentenadres in Nederland. Zo heb je inzicht in het soort huis, de omgeving, wie er wonen en wat hun behoeften zijn.

Whooz biedt een ongekende consumentensegmentatie door alle huishoudens te groeperen op basis van gemeenschappelijk kenmerken, voorkeuren en gedrag. Wij bieden een groot aantal ondersteunende materialen om je te helpen bij de interpretatie van onze segmentatie, zodat je de informatie optimaal in de praktijk kunt toepassen.

De 14 Segmenten

De 14 Segmenten

Onze segmentatie is ontworpen om alle ruim 7,7 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. De huishoudens zijn gesegmenteerd in 50 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 14 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw.

Jonge Digitalen

Whize Segment A Jonge Digitalen
SEGMENT A - De Jonge Digitalen doen een opleiding, werken part-time of zijn werkzoekend. In alle gevallen hebben ze genoeg tijd om op ...

Lees verder »

Stedelijke Balanceerders

Whize Segment B Stedelijke Balanceerders

SEGMENT B - De Stedelijke Balanceerders verschillen erg in leeftijd, maar één ding hebben ze gemeen: ze hebben het niet heel ...

Lees verder »

Samen Starten

Whize Segment C Samen Starten

SEGMENT C - Ze staan redelijk eenvoudig in het leven, de mensen van Samen Starten. Ze leerden elkaar op jonge leeftijd kennen, zijn ...

Lees verder »

Goed Stadsleven

Whize Segment D Goed Stadsleven

SEGMENT D- Ze hebben het vrije leven, de hoog­opgeleide singles en samenwonenden van de groep Goed Stadsleven. Ze wonen in ...

Lees verder »

Modale Koopgezinnen

Whize Segment E Modale Koopgezinnen

SEGMENT E - Een betaalbare koopwoning, opgroeiende kinderen en een middenklasse auto voor de deur. Het zijn de Modale Koopgezinnen ...

Lees verder »

Kind en Carrière

Whize Segment F Kind en Carrière

SEGMENT F - De mensen van Kind en Carrière schipperen continu tussen hun werk en hun thuis. Ze zijn druk bezig met hun carrière ...

Lees verder »

Sociale Huurders

Whize Segment G Sociale Huurders

SEGMENT G - De Sociale Huurders zijn alleenstaanden of stellen van middelbare leeftijd, die een eenvoudige woning van een ...

Lees verder »

Rijpe Middenklasse

Whize Segment H Rijpe Middenklasse

SEGMENT H - Deze middenklasse senioren van vijftig jaar en ouder behoren tot de Rijpe Midden­klasse. Ze hebben hun leven goed ...

Lees verder »

Vrijheid en ruimte

Whize Segment I Vrijheid en Ruimte

SEGMENT I - De gezinnen van Vrijheid en Ruimte hebben het prima voor elkaar. Ze hebben kinderen die vaak al uit de luiers zijn, ze wonen ...

Lees verder »

Gouden Rand

Whize Segment J Gouden Rand

SEGMENT J - Het leven van de groep Gouden Rand heeft een gouden randje. Ze hebben het financieel goed op orde, bezitten een ...

Lees verder »

Elitaire Topklasse

Whize Segment K Elitaire Topklasse

SEGMENT K - Deze groep behoort tot de Elitaire Topklasse. Ze bezitten de mooiste vaak vrijstaande woningen in dure gemeenten ...

Lees verder »

Landelijk Leven

Whize Segment L Landelijk Leven

SEGMENT L - De groep Landelijk Leven woont in mooie vrijstaande woningen, in zeer landelijke gemeenten zoals Sint Anthonis en ...

Lees verder »

Welverdiend Genieten

Whize Segment M Welverdiend Genieten

SEGMENT M - Het leven is goed voor de groep Welverdiend Genieten. Ze hebben het werkend bestaan achter zich gelaten ...

Lees verder »

Vergrijsde Eenvoud

Whize Segment N Vergrijsde Eenvoud

SEGMENT N - De Vergrijsde Eenvoud is, zoals de naam al aangeeft, ouder dan 65 jaar en leeft eenvoudig. Veel middelen hebben ze ...

Lees verder »