Slimmer metWhize

Slim gebruik van data voor klantgesegmenteerde communicatie

De afgelopen dertig jaar hebben wij aangetoond de meest vooraanstaande leverancier te zijn op het gebied van consumentensegmentatiedata. Ons doel is om jou te voorzien van instrumenten en diensten die je helpen bij het succesvol implementeren van micromarketingstrategieën.

Of je je nu wilt richten op het verwerven, beheren of verder ontwikkelen van winstgevende klantrelaties, wij leveren een uitgebreide reeks segmentatieoplossingen. Met onze Whize data en ons segmentatiemodel, helpen we jouw bedrijf groeien.

Meer informatie?

Neem direct contact op

Slimmer met Whize

Wij zijn ervan overtuigd dat inzicht in gedrag pas echt waarde krijgt wanneer de context waarbinnen dat gedrag plaatsvindt duidelijk wordt. Met onze veelgeprezen dataproducten voorzien we hierin bij ieder consumentenadres in Nederland. Zo heb je inzicht in het soort huis, de omgeving, wie er wonen en wat hun behoeften zijn.

Whooz biedt een ongekende consumentensegmentatie door alle huishoudens te groeperen op basis van gemeenschappelijke kenmerken, voorkeuren en gedrag. Wij bieden een groot aantal ondersteunende materialen om je te helpen bij de interpretatie van onze segmentatie, zodat je de informatie optimaal in de praktijk kunt toepassen.

De 11 Segmenten

Onze Whize segmentatie

De Nederlandse samenleving is continu in beweging. Om het meest nauwkeurige beeld te blijven schetsen van de Nederlandse consument lanceerden wij in 2019 een compleet nieuwe generatie van onze segmentatie.
 
Onze segmentatie is ontworpen om alle ruim 8 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. De huishoudens zijn gesegmenteerd in 59 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 11 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw.

Naast onze Whize segmentatie hebben we speciaal voor retailers Whize Shopping segmenten ontwikkeld.

Dromen en Rondkomen

A_Dromen en Rondkomen_subpage
SEGMENT A
Dromen en Rondkomen

Lees verder »

Jong en Hoopvol

B_Jong en Hoopvol_subpage

SEGMENT B
Jong en Hoopvol

Lees verder »

Volks en Uitgesproken

C_Volks en Uitgesproken_subpage

SEGMENT C
Volks en Uitgesproken

Lees verder »

Bescheiden Ouderen

D_Bescheiden Ouderen_subpage

SEGMENT D
Bescheiden Ouderen

Lees verder »

Stedelijke Dynamiek

E_Stedelijke Dynamiek_subpage

SEGMENT E
Stedelijke Dynamiek

Lees verder »

Gewoon Gemiddeld

F_Gewoon Gemiddeld_subpage

SEGMENT F
Gewoon Gemiddeld

Lees verder »

Gezellige Emptynesters

G_Gezellige Emptynesters_subpage

SEGMENT G
Gezellige Emptynesters

Lees verder »

Landelijke Vrijheid

H_Landelijke Vrijheid_subpage

SEGMENT H
Landelijke Vrijheid

Lees verder »

Plannen en Rennen

I_Rennen en Plannen_subpage

SEGMENT I
Plannen en Rennen

Lees verder »

Zorgeloos en Actief

J_Zorgeloos en Actief_subpage

SEGMENT J
Zorgeloos en Actief

Lees verder »

Luxe Leven

K_Luxe Leven_subpage

SEGMENT K
Luxe Leven

Lees verder »

-----