Slim gebruik van data voor strategie en klantgesegmenteerde communicatie
Dataset Marketing & Communicatie
Als gedreven marketeer heb je maar één doel: je wilt dat je doelgroep nieuwsgierig wordt naar jouw product of dienst en gelijk tot actie overgaat. Om dit resultaat snel en efficiënt te behalen, is het niet alleen belangrijk om de juiste consumenten in beeld te hebben, maar ook welke media zij raadplegen in de oriëntatie- en aankoopfase en welke motivaties daarbij een rol spelen. Hoe beslissen zij of ze overgaan tot aankoop? Via welke kanalen zijn zij te vinden en natuurlijk welke tone of voice direct aanslaat. Met de Dataset Marketing & Communicatie krijg je alle antwoorden. Onmisbaar dus voor iedere (data)marketeer die successen wil boeken.
Met onze Whize segmentatiedata kun je jouw (datagedreven) campagnes zeer gericht insteken, getarget op de meest waardevolle consumentengroep. Door de samenwerking van Motivaction en Whooz kan dat nu met de Dataset Marketing & Communicatie ook via de juiste kanalen en zelfs met de gewenste communicatiestijl en tone of voice. En natuurlijk hebben wij dat in kaart gebracht voor elk huishouden in Nederland!
Meer weten of direct sparren met één van onze experts?
Of download de brochure hier
Communicatiestijlen
Het doorgronden van een aanschafproces: daar zijn al veel onderzoeken naar gedaan. Twee van de bekendste uitkomsten zijn natuurlijk het AIDA-model en de McKinsey consumer decision journey. Ontzettend handig omdat je daarmee weet hoe je grip krijgt op het proces tussen behoefte en aanschaf. Deze modellen geven alleen geen tips over de aanspreekvorm en tone of voice. Hiervoor hebben wij 4 communicatiestijlen ontwikkeld
Met deze 4 handige communicatiestijlen maken we het je makkelijker! Ze geven inzicht in de voorkeuren van jouw klant. Hoe wil deze aangesproken worden en welke tone of voice kun je het beste gebruiken om jouw klant te overtuigen tijdens het oriëntatie- en aankoopproces?
Gratis brochure
Inzicht in (aankoop)motivaties en beslisstijlen tijdens de oriëntatie- en aankoopfase van jouw klant met de Dataset Marketing & Communicatie. Hoe overtuig je jouw klant en via welk kanaal?
Werken met Persona's
Wat zijn Persona's, hoe maak je ze en hoe kun je ze toepassen voor maximaal rendement en verhoogde conversie?