Profileer je website bezoekers met Mosaic en socialAudience

Insights dashboard

Als gevolg van de voortdurende uitbreiding van de online mogelijkheden van onze Whooz Consumer Insight Data presenteren wij in samenwerking met onze partner socialAudience de nieuwste innovatie: Het socialAudience Insights Dashboard. Het Insights Dashboard is een analyse tool die jou als adverteerder in staat stelt om je website bezoek continu te profileren met Mosaic en achterliggende segmentatiedata.

Het principe is simpel: socialAudience heeft op basis van haar uit CRM data opgebouwde database een koppeling gelegd tussen de Mosaic Huishouden segmentatie en haar eigen cookies. Door een pixel op je website te plaatsen die luistert of de socialAudience cookies jouw website bezoeken, is het mogelijk om het Mosaic profiel van de bezoekers van je website te identificeren. socialAudience heeft hiervoor een dashboard ontwikkeld die je in staat stelt om continu het bezoek van jouw website te monitoren, zonder dat je hiervoor ingewikkelde implementatietrajecten of investeringen hoeft te doen.

De voordelen

Doordat je real time inzicht hebt in je website bezoek, kun je een flink aantal doelen realiseren die voorheen complex of ingewikkeld waren:

  • Je bent in staat te herkennen of je online bezoekers hetzelfde profiel hebben als de klanten waar je offline contact mee hebt.
  • Je kunt continu meten welke doelgroep op jouw marketing inspanningen reageert, welke doelgroep het beste converteert en of dit de doelgroep is die je beoogde te bereiken.

  • Je kunt gerichte keuzes maken voor het ontwerp van jouw toekomstige marketing inspanningen, op je eigen website maar ook in bijvoorbeeld display of search. Dezelfde cookie koppeling is immers ook beschikbaar in de meeste vooraanstaande online platforms.

Het socialAudience Insights Dashboard levert je een wereld aan inzichten waarmee je je marketing inspanningen kunt optimaliseren, en is direct inzetbaar.

socialAudience insights dashboard.png

Hoe werkt het?

Starten met online profilering is zeer eenvoudig. Omdat het systeem werkt op basis van een pixel die alleen luistert of bekende cookies op jouw website komen, hoef je niets te doen met je privacy statement of procedures. Jouw eigen cookiebeleid verandert immers niet. Het enige dat je dan ook hoeft te doen is een socialAudience pixel plaatsen op je website. En dan kun je direct starten.

Het socialAudience Insights Dashboard is een volledig online portal, waarop jij vanaf jouw laptop of mobiele telefoon kunt inloggen. Geen installaties, geen IT processen. Je krijgt een login & password en dan kun je direct aan de slag. Je bent gegarandeerd binnen 5 werkdagen van start.

Meer weten?

Is online profilering ook iets voor jou? Neem dan nu contact op met Paula Borsboom op 06-12507774 of via paula@whooz.nl. Wij horen graag van je!

Wil je reageren op dit bericht of heb je een vraag?

Stuur ons een bericht

 

Meer artikelen
-----